2011. július 5., kedd

Lago di Vico és érkezés Nápolyba (KÉPEK SZERKESZTÉS ALATT)

Ez a bejegyzés a hétvégémet fogja leírni, amikor Rómából  egy tóhoz mentem, majd tovább Nápolyba.
(Korábbi fészbúk alapján)


Szombat reggel indultam stoppal egy kis nemzeti parkhoz (Lago di Vico), ami egy tò egy vulkáni kràterben, nèmi erdővel, 60 km-re èszakra a vàrostol. Több tó is van arra amúgy, ez az egyik legkisebb.
Elöször egy règi fiat vett fel, egy 30 körüli sràccal, aki egy közelebbi tóhoz ment.
A dolog vège az lett, hogy vele mentem, fürödtünk, 1-2 oràt ott voltunk, aztàn, kirakott valahol, ahonnan stoppoltam tovàbb.

Ezt a tavat amúgy még itthon nèztem, de vègül nem azt vàlasztottam. Szóval jó a stoppolàs, mert csak eljutottam ide is.
Utàna egy hasonlò kocsival egy csaj vitt tovàbb 5 km-t, aki alig beszèlt angolul. Ez amugy jellemző, èn itt többnyire jól tudok angolul, szal jól èrzem magam, jó, h én vok az okosabb.  :D
Némileg kultúráltabb helyen álltam tehát tovább, egy buszmegállóban, ami duplán jó volt, arra az esetre, ha netán nagyon nem vennének fel.
Vègül a csaj utàn felvett, egy bazinagy merci, aminek a sofőrje egy szòt nem beszèlt se angolul, se sehogy, viszont elvitt egészen a tòhoz. Északon rakottt ki egy parkolónál, késő délután. [térképet lásd a bejegyzs alján] Itt persze leszakadt az èg, így pàr szàz mèter múlva tàbort vertem egy fa alatt, ès ott aludtam. Na itt gondoltam először, hogy hazamegyek...

 Képek: Táborhely a fa alatt és a reggeli kilátás.

A táborhely amúgy teljesen jó volt, jól tudtam aludni. Keresve se találhattam volna ennél jobbat. Az út mellett volt egy hatalmas fa, a kerítés mellett, az út és a fa között volt pár méter füves rész. Szeremcsére a fű le volt vágva, úgyhogy jó sokat összehordtam belőle, erre terítettem egy izofóliát, hogy ne legyek vizes, majd erre a hálózsákot. A fejem fölé az itthonhagyott függőágyhoz tartozó nagy, terepszínű ponyvát feszítettem ki, így nem áztam el. Teljesen jól tudtam aludni, bár egyedül tényleg elég rossz volt az esőben, tehát nagyon utáltam az egészet.

Kép: kilátás a fürdőhelyről, a északi, kerek hegyre (M. Venere).




A reggel annàl szebb volt, korbesètàltam a tavat ès fürödtem is. A víz meleg volt itt is, de az èjszaka 15 fokos. Megfagytam....
Màsodik èjjel kempingeztem, ami egèsz olcsó volt azàltal, hogy nincs sàtram (7 €).
Na meg a fagyi mellett ettem egy pizzàt is egy kicsit arrèbb, a parton.
4 sajtosat kèrtem az olasz ètlapról. Nem tudom, hogy milyet kaptam, csak azt, h milyet nem.
Mindenesetre nem volt rossz (bàr nem is àlmaim netovàbbja.)

Ennyi luxus sajnos kellett, hogy ellensúlyozza az egyedüllétet, és az előző napi esőt, meg az egész napos gyaloglást a 10 kilós cuccal...




Kép: táborhely a kempingben A fénykép szerint a hátom mögött erős lám,pa volt, ezért emeltem meg a ponyvát a hátizsákkal és egy oszlopra kötözéssel.

A tó egyébként nagyon szép volt, a déli részén van egy kis település, ami kísértetiesen emlékleztetett a Balatonra. Az út néha erdőben ment, ahol a nálunk ismert növények mellett sok sötétzöld, kemény, viaszos levelű bokor nő. Sajnos ennél hosszabb volt az ültetvényes rész. Ezekből rengeteg van, nálunk is ismert mogyorót (nem földimogyorót) termesztenek itt. Az északi része a tónak mocsaras, itt aludtam egyébként. Az egész egy nagy medencében van, ami tényleg remekül látszott, meredek falak veszik körbe a tavat, észekon pedig egy hegy van.
Szóval minden nagyon szép, és nem véletlenül elég népszerű is. Kialakított piknikező helyek vannak, nem kis forgalommal.
Az emberek kimennek lakóautóval, és grillsütővel és ott ebédelnek.

Reggel aztàn elstoppoltam 2 autóval mèg 20 km-t èszakra, a főútra, Viterboba.
Onnan egy furgon vitt tovàbb, majd egy angolul kivàloan beszèlő sràc, akinek szerencsère volt lègkondija is. :D

Nem valami jó helyen rakott ki; leragadtam a körgyűrün, Róma mellett. Vègül több óra utàn àtsètàltam a túloldalra ès az első kocsi bevitt a vàrosba.
Egyébként főleg itt barnult le jobban a jobb karom belső fele, mint a bal, hiszen jóideig tartottam a napon a kocsiknak.

Rómában visszamentem a hostelbe. Ma reggel akkora vihar volt, h az ajtot se bírtam kinyitni, de szerencsère hamar elàllt, most legalàbb, nincs olyan pokoli meleg...
Kicsit féltem tőle, hogy a hostelben ragadok, de tulajdonképpen az se lett volna katasztrófa, időm, mint a tenger, legfeljebb az unalom a gond egy szobába zárva.
A 12:49-es vonattal jöttem 10,5 €-èrt Nàpolyba.
Az első amit itt tapasztaltam az a szmog, a màsodik meg a szemèt.
Ez a vàros maga a pokol, utàlom, itt rend csak a kovetkező tűzvèsz utàn lesz...

A szemét hegyekben áll, és a kukásautóba néha egy bobcat pakolja a konténerek mellett felhalmozott hegyeket. Szó szerint szemét hegyek vannak mindenhol, amik már messziről bűzlenek. A zsúfoltság is iszonyú, a duda fontosabb mint a fék, kresz pedig nem létezik. Ennek köszönhetően viszont jobban figyelnek egymásra az autósok, na meg a robogósok. Mellesleg minden harmadik üzlet ehhez köthető: bukósisakbolt, robogót áruló szalon, robogót bérbe adós hely, robogószervíz, stb.
A hostelt megtalàlni nem volt egyszerű (Nórának és a gps-nek köszönöm a segítséget), de itt ülök, elvben van net, de nekem a telefonon nem működik. Most a hostel két gépéből hasznnálom az egyiket, ami nem utolsó sorban kicsit kényelmesebb, mint telefonról írni, és az egy eurós ára is elfogadható egy óráért. A szoba amúgy jó, 4 àgyas itt is (2 emeletes àgy van). 1 japàn sràccal vok együtt ès nemtom kivel. Ez nem meglepő, mert az ember nem sokat ül a szobában és simán lehet, h napokig nem találkozik a szobatársával, mert vagy ő alszik, vagy a másik.

Hàrman vagyunk, a japàn hnap megy haza Osakàba, 40 nap utàn.
Egyébként sokan 2 hónap körüli úton vannak egész Európában, szóval az én utam rövidnek mondható, bár valószínűleg extrémebbnek is például a stoppolással.
Az èn tervem a következő 4 napra: Vesuv, Pompei, Sorrento ès Capri, ezen kívül semmit se tudok, majd lesz ahogy lesz, most nem èrdekel ilyesmi. Van időm bőven. Mindegyikre egy-egy napot számoltam.
Ma este talàltam egy boltot itt, szóval van kajám is, és voltam a kikötőben is. Láttam innen is pàr dolgot, talàn 1 napot ràszànok a sètàra, de nem a belvàrosban, mert az elviselhetetlen.

Na màra ennyi, nem tudom mikor írok legközelebb, lehet, hogy semmikor.
A lènyeg, hogy minden okè, van mèg ugy 300 €-m is, a kb. 440-ből.
Szóval szerintem ezzel se lesz semmi baj.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése