2013. december 30., hétfő

Kevésbé boldog karácsony

Nemi kezdeti nehezseg utan elkezdodott az igazi felszallo ag, amit a nem is olyan alacsony csucs kovetett. Csakhogy ezek a szep idok elmultak es pont itt van az ideje, hogy elhagyjam az orszagot, habar a problemak egy reszet pont a tavozas kozelisege okozza, mely nelkul most nemikepp boldogabb lehetne az eletem. A hanyatlas akkor kezdodott amikor az elso jo baratom ment haza, mig mostanra mar mindenki, aki kozelebb allt hozzam otthon elvezi a meleget, vagy pedig azert nincs velem mert nemsokara en fogok elmenni.

Meg a tavozas elott szerettem volna par jo kepet kesziteni az orszagban, ezert vasarnap este elmentem a folyohoz, aminek a jege olyan vastag, hogy akar tankkal is lehetne furikazni rajta, igy nem csoda, hogy sok autos is ezt teszi. Helyenkent latszik a viz, es itt nagy gozolgo foltok vannak, amikrol a nem tul latvanyos naplementeben eros joindulattal is csak kozepes kepeket tudtam kesziteni. Teny ami teny kicsit keson is erkeztem, de masnap jobban idozitettem, es sikerult jobb fotokat csinalnom a pont elkapott alkonyatban.

Ami a karacsonyt illeti sajnos boldognak ez se volt nevezheto az iden, bar ketsegtelenul feher, az aznap delelott mintegy varazsutesre lehullott honak koszonhetoen. Ket hete penteken tulestem az elso, ketes eredmenyu vizsgan, majd hetfon ket sikeres kovetkezett, majd kedden reggel teljes erejevel kezdetet vette a karacsonyi pechsorozat. Az egesz egy vizsgaval kezdodott es azzal, hogy meg elotte bekopogtam az akkorra mar reg kesesben levo tanarhoz megkerdezni, hogy mikor tudna levizsgazni egy lengyel ismerosom, aki eppen nem bir felkelni az agybol. Semmikor, nagyon betegnek kell lennie ha nem tud vizsgazni jonni. Remek...
Sokkal segitokeszebb a vizsga soran sem volt, foleg nem akkor amikor arrol kellett volna fogalmazast irni, hogy "ha a nyelves labas". Ertettem, hogy mi van odairva, na de, hogy ez most megis mit jelent... Kesobb egy mongol magyarazta el, hogy ez egy kozmondas, aminek az a lenyege, hogy ha sok nyelvet tudunk, akkor mehetunk utazni. Na igen, ezzel az illetovel is akadnak problemaim mostanaban, pedig neki se kevesbe rossz, hogy nem latjuk egymast.
Karacsony este vegul a Ceylon nevu, mar ismert sri lankai etterembe mentunk unnepelni, nem tul sokkan, ugyanis mindenki beteg volt, vagy elfoglalt es aki elment az is koran hazament a bulibol. Azt hiszem nem szukseges tovabb sorolnom a dolgokat, ez is eleg bizonyitek arra, hogy ennel rosszabb karacsonyt kitalalni nem tudtam volna.

Kedden ataludtam az egesz napot, abbol kiindulva, hogy legalabb amig alszok, nem tudok rossz dolgokra gondolni. Ez nagyjabol be is jott es a karacsonyi buli elott nehany oraval ebredtem. Igen, 25-en ujra unnepeltunk, nemzetkozi tarsasaggal, de foleg amerikaiakkal, ok ugyanis ezen a napon, vagyis Europahaz kepest egy nappal kesobb tartjak a szentestet. A jol sikerult hazibuli utan a couchsurfinges buliban kotottunk ki egy barban, erosen lecsokkent letszamban. Egy csaj, akinek a baratja akkorra mar nem igazan tudott labdaba rugni (vagy felallni) megadta a szamat, de azota is folyamatosan hivom.

A kovetkezo karacsony a magyaroke volt Kataeknel, amit tobbszori halasztas utan vegul szombat este tartottunk meg bejglivel es az itt is kaphato szaloncukorral.

Masnap egy ujabb sajnalatos esemenynek koszonhetoen hirtelen nagyon sok szabadidom lett, ezert ezt kihasznalva erot vettem magamon es befejeztem a korabban mar elkezdett eltes beadandot. Mar az utolso simitasokat kezdtem rajta csinalni, amikor el kellett mennem, hogy Asiaval vegre megnezzuk a hobbitot a moziban. Elotte viszont biztos ami biztos alapon elmentettem az egesz anyagot egy kulso meghajtora is, sose lehet tudni. Mikor a film utan hazaertem es megprobaltam bekaopcsolni a gepet nem tortent semmi. Pontosabban tortent: elromlott. Belgiumban a vizsgaidoszak kellos kozepen ment tonkre a laptopom. Ezuttal megvarta a veget. Ezzel azt hiszem el is dolt, hogy Kinaba a most is hasznalt tabletet viszem magammal, tehat az ekezetek hianyat keretik elnezni. Nem mellesleg par oraval ezelott nem kis munkaval mar egyszer megirtam ezt a bejegyzest, jobban is, mint most fogom, de az egesz elszallt.

Jo hir viszont, hogy a kinai utazashoz szukseges utolso hivatalos dokumentumot is sikerult beszerezni a mult heten, igy mar csak egyeb iskolai papirokra van szuksegem a Magyarorszagra utazashoz, amiket viszont nem tudom mikor fogok megkapni, mivel sok idom mar nincs rajuk, es ma hiaba mentem be az egyetemre a munkaido kozepen, senki nem volt az irodaban. A szeneszter elejen meg szamoltam, hogy hanyszor tortenik meg mindez, de a sokadiknal feladtam.
A karacsonyi hoesest kovetoen ma is jegpalyava voltoztak az utak, es mar sokadszorra dobtam majdnem hatast, amikor vegre meglattam a soszoro autot. Nagy feher teherauto, a platon harom ember, akik neha vagy lapattal szorjak a sot nehany kupacban, vagy az osszeallt nagyobb tomboket dobaljak az aszfaltra.
Egyebkent Kinaban nem Asiaval fogok lakni, mivel o megsem akar couchsurfingelni, en viszont nem hagytam magamat meggyozni a hostelrol. Egy korombeli kinai lany vendege leszek, aki egy hagyomanyos hutongban lakik, a belvaros eszaki szelenel. Az utazas elejen tehat nagy meglepetes elvileg nem erhet, ellentetben a vegevel, ugyanis visszafele szolo vonatjegyet kaponi nem tul egyszeru, a magyarorszagi jaratomat lekesni viszont annal inkabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése