2014. január 15., szerda

Újra Pekingben, vonatozás az Ég Templomába

A peronon egy rendor figyelmeztetett, hogy vigyazzak a zsebeimre a vonaton. Hat nem lett igaza, senkitol sem kellett felnem, mivel igen hamar mindenki a feher utazo csodajara jart, aki meg kinaiul is tud par szot.

A kozeledo kinai uj ev miatt mar most orultek haza van az orszagban, es sehova sincs vonatjegy, talan ezert is adtak el olyan sok allojegyet. A kocsik vegen levo durvan 4 negyzetmeteres kis helyisegben eloszor hatan voltunk, ami eleg eros Auschwitz erzest kolcsonzott az utazasnak, de nemsokara kerestem egy jobb helyet a vonat kozepen, ahol aludni is tudtam egy kicsit a foldon.
Kicsit kesobb viszont kisebb tomeg gyult ossze korulottem, es kezdett faggatni, hogy ki vagyok, mi vagyok. Egy ora utan valaki jott, aki egy kicsit tudott angolul, es beselgettunk egy kicsit. Utana tole kerdeztek rolam mindenfelet. Jofej volt, mert nekem akart adni egy szeket, de visszaadtam neki, mikor feluton leszallt. Szerencsere vele egyutt sokan masok is elhagytak a vonatot, ezert sikerult ket ures ulest talalnom, es vegre aludhattam kilencig, amikor ujra megalltunk, es felszallt egy fel hadsereg.

Egy bo oraval kesobb ertunk Pekingbe, ahol megceloztam a mar ismert hostelt, ami elgge kozelit a telthazhoz. Nem tudom, hogy holnapra talalok-e couchsurfingen hostot, de nem akarok itt maradni. Nem draga, es jo a tarsasag is, de akkor se.

Egy kiados zuhany es kajalas utan az Eg Templomat latogattam meg, ahova az azt korulolelo parkba es magaba az epuletegyuttesbe is belepot kell fizetni sajnos, de megerte, es nem is volt tul draga.
Itt is sokan jatszottak, tancoltak es tornaztak, nem ritkan a hatosagok figyelo tekintete mellett.
Ma alapvetoen laza napot tartottam, es kis seta, meg szuveniressel valo alkudozas utan visszajottem a hostelbe. Egy lany jott hamaroan, de nem tudott jol angolul, szoval tul sokat nem tudtunkbeszelgetni, es en nemsokara le is leptem vacsorazni. 470 forintbol teljesen jol lehet laknim ahogy tortent az ma este is. Utana meg ket mezbe martott gyumolcs, valamiedes teszta, es minden tokeletes volt. Persze ezekre kivetel nelkul alkudni kell, mert az ar harmadat alap esetben is meg lehet sporolni.
Mikor ujra visszajottem, mar egeszen megtelt a szoba, igy egesz jo kis beszelgetes alakult ki, reszben kinaiul, amibel en sokat nem ertettem ugyan, de nem en vooltam az egyetlen ilyen.

Szerintem a kovetkezo szuk heten Pekingben fogok maradni, es itt nezek korul, emrt van mit. A holnapi tervem az allatkert, mert elvileg olcso, de meglatjuk meg mi lesz a gyakorlatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése