2014. január 16., csütörtök

Pekingi állatkert

Ma reggel 9 felé hasonló fényviszonyok uralkodtak a szobában, mint este, ugyanebben az időpontban, de varázsütésre mindenki kipattant az ágybol, ezért én se tudtam túl sokáig aludni. Internet, zuhany, fizetés még egy éjszakára, ebéd egy kis büfében majd irány az állatkert.
A kaja egyébként a nagyon egyszerű kis éttermekben a legjobb. A minőség és a mennyiség egyaránt jó, és 10 yuan, vagyis 350 forint körül meg is lehet úszni.

Az állatkertbe 5 yuan a belépő, vagyis szinte ingyen van. Területre nagy, de sok a parkos rész, tehát nincs teljesen kihasználva. A színvonal a budapestihez hasonlít, de angol szöveg sehol sincsen, kivéve a pandákat, de az egy külön történet. Ami igazán érdekessé teszi az állatkertet, hogy itt nagyon sok, csak Kínában honos faj van, köztük furcsa kinézetű szarvas, de a teknősbéka gyűjtemény sem elhanyagolható. Kevésbé pozitív, hogy a tél miatt a kifutók fele üres, és a házak is zárva vannak. Londonban is így jártam még 2008 nyarán, csak ott még a belépő is drága volt.
 
Ami nagyon hiányzott ma, az a perec volt. Bent egyébként mindenhol vannak szuvenír árusok, elfogadható árakkal, de a perecet semmi nem pótolhatja, még a röhögés sem a kínaiakon. Pár bunkó mindenhol van, aki veri az üveget (amiben egyébként gyakran csak magamat láttam, mert csillogott, és belül nem volt világítas se), és még az is előfordul, hogy fél óráig becézgessenek egy állatot, az üveget simogatva, de amikor kitartoan üvöltöznek, és próbálnak állati hangokat kiadni, ami az adott állatot persze baromira nem érdekli, az már tényleg elég vicces, vagy néha már idegesítő.
Ami még érdekes volt, hogy itt különböző kutyákat, sőt, lakásnak berendezett ketrecben még macskákat is tartanak.

Ezen kívül ott van az óriáspanda, ahová külön belépő kell (hasonlóan az akváriumhoz, ahova nagyon drága, ezért be se mentem), ez azonban szintén csak 5 yuan, tehát több, mint kibírható. Itt már minden ki van írva angolul, méghozzá egész sok dolog. Az állatkert többi részéhez hasonlóan ez is tanítja a látogatót, és tényleg érdekes dolgokat ír.

Az állatkert után még egy kicsit mászkáltam a városban, megvacsoráztam, alkudtam a szokásos cokormázas nyársra, amin ezúttal kivételesen nagy, és finom eprek figyeltek, aztén visszajöttem a hostelbe. Ma kicsit turistás napom volt, kevesebb mesélnivalóval, nem annyira utazós.
Remélem holnap többről fogok tudni beszámolni, mert ha minden jól megy egy román lánynál fogok lakni 1-2 éjszaka erejéig.
Ma a couchurfing meetingre lusta voltam elmenni, de legalább jött egy szlovén srác, aki tud angolul, és nem csak valami egyszerű nyelven, nagyon lassan lehet beszélgetni vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése