2014. január 17., péntek

Pekingi punk rock és az Illatos Hegy

 
Impozáns épület a pekingi Illatos Hegy lábánál.
Impozáns épület a pekingi Illatos Hegy lábánál.
Újabb pekingi nap. Reggel kijelentkeztem a hostelből, mert egy román lányhoz jöttem lakni.
Az Illatos Hegy volt a mai célpont, de előtte még enni kellett. Nem volt semmi jobb, így bementem egy mekibe, ahol kicsit csípős, kínaias krumplit és hamburgert ettem. Nem olyat, mint otthon lehetne.

A park nem volt túl jól kitáblázva, de végül odatláltam, és különböző pagodák és más épületek között felmásztam a csúcsra, ahol régen füstölők égtek. Innen a név. Minden fa tele volt aggatva arasznyi hoszú, lapos piros fából készült lapokkal. Ezeken alkoholos filccel valami írás, talán kívánságok, vagy szerelmes üzenet. Nem sikerült megfejtenem, pedig kérdeztem, hogy mi az. Mindenesetre nagyon szép volt az ellenfényben.
 
Turista nem volt sok, így a libegő sem üzemelt, de annál jobb volt így. Látszik a holtszezon, de talán ezért is van, hogy ide is csak 5 yuant kellett fizetnem. Alattam, kicsit távolabb, néhány km-re terült el a város, kívul alacsonyabb, majd a központ felé magasabb, fehér épületekkel. Pekinget hegyek veszik körül, és ezért az általa elfoglalt medencében megragad a füst, ami felülről jól látható szomgfelhőt alkot. A hegyek között, egy csúcsra épült pagoda hátterében néhány füstöt okádó gyárkéményt is láttam, de ez is érdeks képet festett a szikrázó napsütésben.

Mikor visszaértem a városba éppen csak felszedtem a hostelben a csomagmegőrzőben hagyott táskámat, és jöttem találkozni az új szállásadómmal. Korombeli román lány, lila hajjal, és kicsit alternatív stílussal. Egyedül mentem kajálni, de utána együtt mentünk bulizni egy rövidebbet.
Nem gondoltam volna, hogy látni fogok ilyet, de ismét egy bizonyíték, hogy miért jó a couchsurfing. Először egy punk rock bárban kötöttünk ki, ahol kis kínai bandák játszottak élőzenét, aztán továbbmentünk az éjszakára teljesen kihalt hutongokban, míg az egyik sikátorban betértünk egy udvarra. A semmi közepén voltunk, de a kis belső udvaron szólt a zene, és a mellette lévő klubból meleg fény szűrődött ki. Ennek is volt egy sajátos hangulata.
 
Továbbra is élvezem a várost, és próbálok kevésbé turista lenni, még akkor is, ha az út hátralévő részén már nem hagyom el Pekinget. Sok új dolgot lehet látni és tapasztalni a couchsurfing révén is, ahogy történt az ma is.
Holnapra nincs tervem, talán Nemzeti Múzeum, talán nyári palota. Meglátjuk még mi lesz.



Kirándulás közben megpihenő kínaiak a pekingi Illatos Hegyen.
Kirándulás közben megpihenő kínaiak a pekingi Illatos Hegyen.


Pekingi Illatos Hegy.
 
Kilátás Pekingire az Illatos Hegy csúcsáról.
Kilátás Pekingire az Illatos Hegy csúcsáról.
 
Hegyvidéki panoráma a pekingi Illatos Hegy egyik tavacskájánál.
Hegyvidéki panoráma a pekingi Illatos Hegy egyik tavacskájánál.

Meredek lépcsősor vezet fel a pekingi Illatos Hegyre.
Meredek lépcsősor vezet fel a pekingi Illatos Hegyre.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése