2014. január 18., szombat

Kínai Nemzeti Múzeum, a Népi Forradalom Hadi Múzeuma, és újabb buli Pekingben.

10 korul sikerult ma kikecmeregnem az agybol a tegnapi buli utan, es egybol eszembe jutott par dolog, amikrol tegnap nem irtam.
Ilyen peldaul az, hogy meg elozo este szoba kerullt az utazassal kapcsolatban, egy texasi par,akik csomag nelkul utaztak, tobbek kozott Magyarorszagon is. Kiderult, hogy a srac a hostom egyik baratja, ugyhogy egybol fel is hivtuk szkajpon. Kicsi a vilag. Mar megint...

Reggel indulas elott talaltam egy reszt a Nagy Falon, ami nincs felujitva, es holnap oda tervezek elmenni. Ma eloszor a hadtorteneti muzeumban, jobban mondva a Kinai Nepi Forradalom Hadi Muzeumaban jartam, illetve annak udvaran, mivel maga az epulet felujitas miatt zarva van. Van nehany kis hajo, tankok, agyuk, meg par raketa. Elsosorban kinai, amerikai japan, de 1-1 nemet, olasz, vagy osztrak is. Amerikai reszrol gyanusan 1951 korulrol van minden, tehat gyanitom, hogy a Koreai haboruban szereztek az osszeset, es a kinai felsegjelzesbol itelve hadrendbe is allitottak oket.

A kovetkezo muzeum a Nemzeti volt, A Tiananmen ter mellett, ahol az elobbihez hasonloan szinten nem kell fizetni, csak a ket idoszaki kiallitasert, de a flamand festok muveit ugyis lattam mar, igy inkabb nem mentem bve se arra, se a Louvre antik gyujtemenyere.
A muzeum maga, hatalmas, es itt is szigoru biztonsagi ellenorzes van. Bejutve egy nagy csarnok fogad, ahonnan egy masik nagy terem nyilik, egybol szemben, a foldszinten, Maorol keszult festmenyekkel, es nehany szoborral.
Amit ma lattam meg, az az afrikai resz volt, ahol fabol keszult szobrok es 1-2 butordarab van es par maszk. Nem feltetlenul regiek, de igy legalabb meg tudtam nezni azokat, amiknek a klesziteserol egy videot is levetitettek. Kinaban kevesbe fontos az, hogy valami regi legyen, ez itt hagyomany.
Lattam azert 400 eves kinai butordarabokat is, de sok a 2000 utan keszult alkotas, es a muzeumban eleg sokk helyet a boltok foglalnak el, tekercskepekkel, es draga porcelannal.

Fel otkor kiraktak az epuletbol, de igy pont elkaptam, es egy kis varakozas utan aranylag jo helyrol lathattam a naplementrehez idozitett zaszloceremoiniat a teren. Jo sok katona, diszegyenruhaban, paran levonjak a zaszlot, kozben all a forglom, es mikor osszehajtjak, visszamasiroznak a Tiltott Varosba.

Vendeglatom ma egy kinai filmet ment megnezni, de en nem akartam annyit kifizetni ra, ezert meg volt par oram talalkozni vele, a film utan.
Atsetaltam a skorpioevos utca melletti ejszakai piacra, amit inkabb csak estinek neveznek. Hatalmas, Ulanbatorban sose latott konyvesboltban kezdtem, ahol minden ki volt irva angolul is, es a kis szekciok is nagyc szamban kepviselotettek magukat. Rengeteg fele konyvet lehet kapni, a legkulonbozobb temakban, igy volt sok Lonely Planet is, es sok jo, es olcso fotos konyv. Kinaiul. Na erre meg gyurnom kene...
Talaltam kinai sakkot is, de eselyes, hogy nem veszem meg, mert a nagy fa korongok miatt baromi nehez es gond lenne a hazaszallitasaval.
Veszek majd mas szuvenirt, amiket nem vettem meg meg, de van mar par otletem, hogy mikre akarok beruhazni kesobb.

Fel 10-re hazaertem, es gyorsan bevagodtunk egy taxiba, hogy elmenjunk egy koncertre. A hostom szeret taxizni, es draga helyekre jarni, nem olcso vele lakni, de kalandosabb, mint egy hostelben, es meg igy is jobban kijovok, vagy maximum ugyanugy.
Ma 50 yuan volt a belepo, a taxi meg 15. Ezek utan nagyon orulotem mikor lusta volt meg egy helyre elmenni, ahova megint 30-35 yuan lett volna a beugro. Igy elkerultem, hogy kozoljem, vele, hogy bocs, de nem akarom minden penzem bulira kolteni, foleg nem a maihoz hasonlora, ahol az elso zenekar inkabb nekunk kellett olna, hogy fizessen, hogy meghallgassuk azt a zenenek nem nevezheto rettenetet, amit eloadtak.
Osszessegeben faradt voltam, de erdekes este volt a mai is. Meg egy amerikai ismerossel is osszefutottunk. Kezdem azt erezni, hogy aki Azsiaba jon Amerikabol, az csak New-Yorkbol szarmazhat, mert mashonnan senkit sem ismerek, onnan viszont nem egy emberrel talalkoztam mar.

Holnap jon meg egy kinai lany ios ide szorfolni, ugyhogy tervben van egy kozos vacsi. Femelhetoleg nem tul keson es megfizetheto helyen. Mostanaban kisse kezdek kifaradni, es ez azt hiszem a blog minosegen is meglatszik. Nem ezek a legosszeszedettebb bejegyzesem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése