2014. január 20., hétfő

Utolsó Pekingi napok, bevásárlás, múzeum látogatas

Lassan mar a legutolso napokat toltom Pekingben, ezertvolt idom megfigyelni peldaul a maszk divatot, amik itt igen valtozatrosak, mert sokszor valamilyen minta van rajtuk. Ez tenyleg legalabb olyan divat, mint a nadrag kinezete, szamit. Egyebkent nem csak a szmog, a hideg ellen is hordjak, es foleg a lanyok.

Ezen kivul szinte mindig apro helyi ettermekben eszek, naponta ketszer. 10 negyzetmeter koruli, feher falu, nem tul uj helyiseg, egy sajto mogott a kionyhas, ahonnet az ajtora vagott kis lyukon adjak ki a kajat, es mindenhol hosszu, fekete palcika. Nehol automata tisztitja oket, nehol csak remelem, hogy valaki megtette. Eddig meg nem volt gyomorbajom, tehat felteszem, hogy tiszta. WC neha a nagyobb gyorettermekben sincsen, csak egy mosdo egy kis beugroban, ahol kezet lehet mosni. Az etel Kinsan belul nagyon valtozo, de azokban a varosokban, ahol eddig jartam, eleg hasonlo. Paprika, marhahus, rizsel vagy tesztaval, de nem az otthon ismert barnas szosszal. Minden asztalon van viszont barna ecet. Gyakori a porkolt szeru husetel, es tesztas leves, hussal, tojassal es zoldsegekkel. Eezen kivul kedvelt alapanyag a kemenyre szaritott kis pirospaprika is, felkarikazva. Ezt szoktam en eloszor kiszedni a kajabol.

Tegnap is egy korai ebeddel kezdtem a napot, ahogy maskor is tenni szoktam, majd megceloztam a Nemzeti Muzeumot, hogy vegre azt a reszt is megnezzem, ami az elozo napon kimaradt. Ez a nap sem volt ra teljesen eleg, de azert sikrult megnezni a nagyobbik reszet. Az eltes muvtori orakon tanultakat vegre eloben is lathattam, ami nagyon jo erzes, foleg, hogy tudtam mi micsoda. Tobbe-kevesbe.

Mivel probalok valami aprosagot vinni mindenkinek, atmentem az ejszakai piacra, es durvan fel orat alkudoztam egy angolul egesz jol tudo csajjal. Kinaban arany szabaly, hogy alkudj. Mindenre. Sokat! Az arakat gyakran a toredekere lehet levinni. Ha valaki ezt nem szereti, es inkabb fizet tobbet, az alkudjon csak 30%-ot. Ez egy mondattal ilintezheto.

A szerzemenyeimmel buszken tertem haza, ahol mar ott volt egy uzbeg lany is, akit egy napra latott vendegul roman hostom. Kicsit gyerekes, de nagyon mosolygos, vidam csajszi volt. Ket ev utan eloszor latogat haza, ma reggel repult el innen. Nagyon jol feldobbta a hangulatot elozo este.

Ma reggel vendeglatonk koran elment dolgozni, mi meg meg aludtunk egy kicsit, vegul delelottsegitettem lecuccolni a lanynak, megoleltuk egymast es elbucsuztunk a haz elott. Gyors zuhany, terkepnezes, szokasos ettermi ebed (ezuttal talalkoztam egy nyugdijas angoltanarral) az etteremben, majd muzeum. Zarva. A kovetkezo ugyszinten, hasonloan a harmadikhoz. Hetfo van... Vegul is setaltam egy jot a varosban es megtalaltam a regi harang tornyot is, ami eleg hires es nem jartam meg ott. Az ido kicsit szeles, de kivetelesn tiszta, el is megyek talan fotozni meg ma ejszaka.
Nem reg ertem haza, megint a piacrol, egy ujabb kor alkudozas utan. Holnap is megyek szerintem, mert erdekes a hely a sok piros lampional es kulonos etellel. Kezdek kifogyni a penzbolo, de legalabb ma a boltban tudtam hasznalni a kartyamat. Az ice tea melle vettem ket uveg alkoholt, hazavinni, es nemi gumival is felszerelkeztem. Ennek a beszerzese eleg problemas tud lenni Ulanbatorban, mert ha lehet talalni egyaltalan, akkor az eleg ocska. Kisse felve mentem tehat oda a penztarhoz a kosaramban ket uveg piaval es kut tucat kotonnal, de nem neztek ram furcsan. :D`

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése