2014. január 21., kedd

Utolsó nap Pekingben

Furcsa, hogy harom het Kina utan, a mai volt a legutolso. De meg ma is, mior egy a kedvenc gyorsettermemben ebedeltem, elfogott az erzes, hogy basszus, Kinaban vagyok. Kinai kjajat eszem, en vagyokk az egyetlen feher, kint sut a nap akinai feliratokrsa es kinai zene szol.
Kozben viszont olyan termeszetes itt lenni, hol lennek masut...?
Kina mas, mint Europa, de ez is csak egy orszag, es itt is emberek elnek ugy mint otton. Se Mongoliaban, se itt nem ert olyan nagy kultursokk.

Sokkolo tud lenni viszont az, ha 1-1 kinai megszolal az ember mellett, az ugyanis esetenkent azonnali hallaskarosodassal jar. Mongoliaban mar valami rokkant jegyet fogok kerni a vonatra. Ma a termeszettudomanyi muzeumban minden tele volt uvoltozo gyerekkel, hala az iskolai szunetnek. Kivetel az idoszaki kiallitas volt, mert ott rajtam es az orokon mivel a kutya nem volt, csak nehany dinoszaurusz csontvaz masolata. Valodi nem sok akadt. Volt viszont egy kozepes terem, mozgo dinokkal, eleg jol meg volt csinalva, de, hogy ott a gyerekeket mivel etetik, hogy igy tudnak visitani, azt nem tudom. Szerintem ezek legvedelmi szirenakat reggeliznek, de meg a tizorai is minimum egy mentoauto...

A muzeumozas utan nagyobb setara mentem, mivel idom volt boven, a varost meg nem a metrorol fogom megismerni, az biztos. Ezeknek a setaknak koszonheto, hogy eleg jol kezd osszeallni a belvaros terkepe a fejemben, es mindig felfedezek valami ujat. Ma ez egy kis park volt, de a felhokarcolos belvarosba is eljutottam vegre, elotte pedig naplementes kepeket tudtam kesziteni.
Az estet ma is vasarlas zarta le, de alapvetoen csak kajat vettem az utra. Utana egy tanyer rizs, a szokasos 2 yuanert (70 forint), es haza.
Holnap 6-kor el akarok indulni, mert itt koran oda kell menni a vonathoz, mint Europaban a repulohoz, az enyem pedig 8:05-kor indul majd. A hostomtol most este elbucsuztam, az ajtok itt is kizaros fajtak, tehet nem kell oket kivulrol bezarni. Holnap tehat mar nem talalkozunk.
A penzem pont ki van szamolva, holnap meg belefer egy nem feltetlenul legolcsobb reggeli, aztan volt yuan, nincs yuan. Van mongol tugrikom, ami elvileg eleg lesza vonatjegyre, meg meg marad 1-2 napra Ulanbatorba. Elvileg ha visszaerek fel tudom majd venni a januari osztondijamat, 100 dollarnyi tugrikot, es ezzel minden jo lesz. Kicsit most is aggodok a holnapi ut miatt, hogy kapjak jegyet Ulanbatorba es eleg legye ra a penzem is, de csak rendben lesz minden. Ha minden igaz, 30 orat fogok utazni. Melegbol a hidegbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése