2011. augusztus 21., vasárnap

Egy berlini hétvége eseményei

Szia Mindenki!

Na, hol is kezdjem, talán az elején.
Tegnap voltam megnézni 3 múzeumot, ahol Picassótól kezdve minden volt. Aránylag kicsik voltak így gyorsan végeztem és elmentem a közeli kastélyt megnézni. Itt van egy elég szép park, és az első két Vilmos mauzoleuma feleségestül. Elég szépen rendben van tartva, de azért a turistáktól kicsit több tiszteletet várna az ember, azon túl, hogy nem lehet fotózni.
Ezután átmentem a Tempelhofra, amit ugyan valóban bezártak, mint repuloteret, de ezzel egy új park nyílt meg. A betont  most is sok kerék koptatja, csak ezek már kettesével vannak párba kötve, egymás moge, vagy éppen negyesevel, mint gorkori. Szóval sokmindenre jó a hely, sarkanyt eregetni, piknikezni, sportolni, vagy egyszeruen csak napozni.
Pár dolgot otthagytak, így peldaul meg lehet nézni a repteri tuzoltok repuloroncsot, amin regén gyakoroltak.
Érdekes meg, hogy nem messze egy torok templom van, kis temetővel egybekötve. Na itt most kivételesen szerencse, hogy nem baratnovel mentem, mert akkor tuti nem mentem volna be. Nehogy már ne mehessünk a templom ugyanazon részére...

A közlekedésről is essék néhány szó. Nem olcsó, de nem is rossz, kivéve persze ha van metró... Ugyanis a gondosan válogatott nagyobb csomópontok és múzeumokhoz közeli szakaszok vannak csupán lezárva, a kulfoldi turista boldogitasa végett.

Ma délre mentem, ami szinten nem volt egyszerű feladat, fentiekből adodoan. Vegul nemi bolyongás és heveny karomkodas után kilyukadtam a muzeumnal (Dahlem), ahol ugyan mongolos resz pont nem volt, de volt japán, indián, Csendes-Oceani sziget, stb. kiallitas. Szóval ez egy nagyobb néprajzi, vagy etnográfiai múzeum volt, hívja mindenki ahogy akarja.
Amúgy egy elég jó kis kertvarosi részen van, szép helyen.
Ezekkel a muzeumokkel elfogyott az amiket meg akartam nézni mindenképpen, szal a kevésbé érdekes készletre váltottam át és elindultam a közeli "szovetseges" múzeumba, ami elvben egy volt katonai bázison van. Itt aztán a gyozelmuktol a hideghaborun át, a legihidig volt minden, meg egy repulo is, az udvaron. Rajta nagy betűkkel, h xy időpontban (vagyis most) nyitva, ara 1€, meg lehet venni az epuletben. Mondanom se kell, hogy ott ugyan minden volt, csak penztar nem, de nem is baj, mert a gép ajtajával ellentétben az odavezető lepcso zárva volt.
Útközben bementem a Grünwaldi erdőbe, ami egész nagy, és egész szép. Itt egyébként elkezdett csöpögni az eső, de nagyon nem jött volna jól ha elázik a fényképezőm, így inkább nem zendített rá úgy igazán.
A terv ezután a Haus am Checkpoint Charlie volt, amit valószínűleg kihagyok, mivel 9,5€, én meg már annyi mindent láttam a falról, hogy lassan könyvet írhatnék róla. Minden második utcán van róla valami tábla, fényképekkel, meg mindennel, a úuzeumokról nem is beszélve.
Szóval most itt ülök a plázában, tele hassal, mert a Nordseebe is beültem. Aki nem ismerné, annak a kedvéért ez egy gyorsétterem, nevéhez híven főleg hallal, tehát csak mérsékelten marha egészségtelen... Itt szerencsére csak kis adag fish & chipset kértem, amit így is alig bírtam megenni, annyi volt. A krumpli.

Mivel már csak egy tiszta pólóm van, terveztem, hogy veszek másikat, de a plázában is vasárnap van és minden zárva, még az éttermek egy része is, a lebensmittellel egyetemben. Szerencsére az Alexanderplatzon (mellette lakok), elvben nyolcig van nyitva a bevásárlóközpont, ahol van élelmiszer is, szóval talán ma se halok éhen. Erről jut eszembe, hogy még a Gergellyel néztük, hogy a város közepén van temető, és  milyen fura. Na ebből azóta már többet is lattam. Nem ritkák a 200 éves sírok sem, melyek nálunk valószínűleg már rég felszámolásra kerültek volna.

A hazamenetellel azt tervezem, hogy még két napot maradok, egy nap állatkert és egy Luftwaffen Museum. Persze még semmi sem biztos, de szerintem csütörtök reggelre otthon leszek.
Szerencsére a szobatársaim már ma elmennek, a hétvégi bulizás után, ami nagyon nem fog ártani, mivel aludni tőlük nem nagyon lehet. Szerencsére eddig csak egyszer láttam őket ébren, de az pont elég is volt. Nagyon helyes szőke csajok vannak, csak a szájukat ne nyissak ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése