2011. augusztus 23., kedd

Állatkert és Luftwaffen Museum

Folytatva az előző bejegyzést, a bolt zárva volt az Alexanderplatzon, szóval a németek is lusták, nem csak mi.
Vásárlás helyett elmentem az East Side Gallery-hoz, ami a sok megmaradt falrész közül a legnagyobb. Több megálló hosszan fennmaradt, a folyó mentén, nincsenek táblák, vagy ilyesmi, csak festmények rajta. És tényleg azok, nem firkák.
Szerencsére a végénél lévő pályaudvarnál volt nyitott bolt is, szóval mégsem maradtam éhen. Pontosabban nem meki lett a vacsora, ami mégiscsak ciki lett volna. Néha ugyan gyorséttermezek, de az mindig Nordsee-t jelent, mivel egészségesebb, mint a meki, jobb (gondolok itt az üvegpoharra és rendes tányérra a papír helyett, és meki annyi van otthon, hogy csukott szemmel is odatalálok.) Bár a Váci utcán van egy Nordsee is.
Nem mellesleg a kajáldában jöttem rá, hogy az egészségtelen ételeket nem megadóztatni kéne, csak szúrópróba szerűen telenyomkodni gombostűvel. Ennél hatékonyabb megoldást úgysem lehet találni.
Este egyébként ket török csaj jött a szobába, meg 3 holland srác. Megjegyzem itt mindenki holland, ha százzal nem találkoztam eddig, akkor eggyel sem. Egyébként a szoba így tele volt, amire eddig még sosem volt példa. Nem tudom mi lesz ma este, mert a törökök Prágába mentek, a hollandok pedig haza.
Elfelejtettem leírni, de most pótolom, hogy még napokkal ezelőtt hajnalban volt két tűzriadó is, mint utóbb kiderült valakik csak kicsit sokat ittak, mindenesetre az egész épület szirinazott. De legalább fel tudtunk kelni időben. Szegény holland csaj mondjuk kissé idegesebbnek tűnt mint én, aki ki se szálltam az ágyból.



Másnap reggel, vagyis tegnap az állatkertbe (Zoo Berlin), meg az aquariumba  (Zoo Aquarium Berlin) mentem el, a kettőbe lehet egy jegyet venni, diákoknak 15€. Érdekes volt mind a kettő. Egyetlen hiba csak a tömeg volt az aquariumban, sok idióta gyerekkel és még hülyébb szülőkkel. Nem a gyerekeket utálom, de amikor erőszakosan visít egyszerre száz, hogy Anyu-anyu nééézd!!!, miközben a már szintén ideges és ember pofájábanyomulva fényéképező szülő... Na jó, nem is folytatom a mondatot. A lényeg csak, hogy ilyenkor már egy kicsit sok, és az embernek hamar tömegiszonya lesz. Szerencsére az állatkertben jobban eloszlottak az emberek. Itt két állatkert van, nem tudom, hogy miért. Én a Zoo-ban voltam, nem a Zoologischer Gartenban. Knut asszem az utóbbiban volt, amíg volt, szóval róla mór mindenképpen lemaradtam. Az állatkertben egyébként felháborító módon nincs perec, csak méregdrága jégkrém és 1-2 étterem, szintén aranyáron. Viszont van sok árnyékos pad, a tágas kifutók előtt, így le lehet ülni nézelődni.

Sajnos a múzeumok többsége hatkor bezár, de így legalább volt időm boltokat nézni. A márkák és a választék kb. ugyanaz mint otthon, talán itt több van, meg olcsóbban, de nagy az átfedés. Persze sokat költeni itt is lehet. Ugyan találtam még egy tiszta pólót a hátizsákomban, de még így is mínuszban voltam eggyel, meg hát ha már elhatároztam akkor vásárolni kell. Szóval vettem egy pólót a New Yorkerben kemény 5 €-ért. Egyik oldalról jó, hogy nem olyan színű, mint az eddigiek (fekete vagy fehér), másikról viszont pont olyan zöld, mint a gatyám, ami nem annyira tetszik. Vásárolni különben tényleg jól lehet itt, van minden ami kell, magyar tárcára szabva sem drágán, hát még németre... A legnagyobb baj csak a túl korai záras, még a nagy vásárlóutcákon is bezárnak a boltok korán, pedig szerintem nem lenne eretnekség még a 23 órai záras sem. Forgalom lenne az biztos.
Ma reggel rövid búcsúzkodás után a Luftwaffen Museumba mentem (légierő múzeum), ami egy volt repterén van, a város Ny-i részén, a határon. Azt eddig is tudtam, hogy nincs közel, na de, hogy ennyire, azt nem gondoltam. Aránylag jól jöttek a buszok (mind a három), de így is durván két óra volt az út. A busztól még egy km-t kellett gyalogolni, de szerencsére itt is minden sarkon ki vannak táblázva a múzeumok, ahogy mindenhol máshol is, tehát erre nem lehet panasz. Hideg volt és még az eső is esett, annak örömére, hogy ez nagyrészt szabadtéri múzeum. Szerencsére azért volt 1-2 hangár is, és a belépés is ingyenes, hasonlóan a londoni múzeumhoz, ami nekem jobban tetszett.
Ezen a ponton elérkeztem a jelenhez. Kaja és net. A plázában ülök és velem szemben a (kisebb) felhőkarcolóra pont rásüt a nap, tök szép. Most bezzeg süt, sütött volna délelőtt is...

A terv különben a jövőre nézve az, hogy holnap még mászkálok a városban, megnézek még 1-2 múzeumot (DDR Museum, meg nemtom még mi), vásárolok, jegyet veszek, stb. Pontosabban ezeket most mindjárt el fogom kezdeni. Ha előbbiekből nem lenne már világos, este indulok haza, így csütörtök reggel fogok a Keletibe érni, 8 óra valahanyra. Akit érdekel nézze meg. (http://www.bahn.de/)
A jegy végül 39 €, ami ugyan drágább mint a 6300 Ft-os busz, de még mindig megéri, hiszen utóbbi prágai átszállassal és három órás várakozással megy.

Kicsit visszamenve az időben, hátha még valaki nem tudja, Eszter sulija nem a rendes középiskola, hanem amolyan átmenet. Szóval az érettségi után lehet ide menni, az egyetem elkezdése előtt, némi pihenésre, ami tulajdonképpen tanulás is egyben, felteszem nem is haszontalan, csak éppen nem matek vagy kémia.

További érdekesség, újra Berlinnel kapcsolatban, hogy itt az olaszokkal ellentétben nem okoz gondot a nyelvtudás. Meg a hajléktalan is angolul támadja le a turistákat. Sokat ugyan nem beszéltem egyikkel sem, de eddigi tapasztalataim alapján nem csak a begyakorolt szöveget tudja, hanem tényleg beszéli a nyelvet. De ez igaz a vécésnénire is, meg még nagyon sokmindenkire. Nem perfektek, de azért elég jó az arány.

Nem tudom mi lesz még holnap, de lehet, hogy már nem fogok innen többet írni. Ha így lesz akkor talán otthonról még leírom az utolsó egy nap történéseit. Meglátjuk majd mi lesz. Szerintem egyébkent elég jól sikerült mindent megírnom, ez a plázás internet eléggé bejött.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése