2014. április 19., szombat

Kukázni mentem Dániába...

Hogyan lehet igyen Dániába utazni? Autópálya mellett feltartott hüvelykujjal, couchsurfinggel hátizsákos turistaként, na meg egy pár gumikesztyűvel, hogy tiszta maradj a kukázás közben. A dániai guberálás nem olyan, mint a magyar, hanem szokás, főleg az utazók között.



Lindholm Høje
Lindholm Høje
- Dániába mész? Az nem lesz olcsó.
- Igen, de stoppal, és couchsurfingelni fogok.
- Az attól még akkor is nagyon sokba fog kerülni...
 
A jóslatok ellenére a magammal hozott néhány euró apróból semmit se költöttem el, sőt, egyenlőre csak több pénzem van, mint amikor elindultam.
A stoppolás elég jól ment, gyorsabban, mint máskor, így az 1600 km-es utat 25 óra alatt sikerült megtennem. Találkoztam Magyarországon üzletelő osztrákkal, autópálya karbantartóval, zenésszel, és a nyugdíjjas évekre Spanyolországba költözött norvég házaspárral is. A számolást nyolcnál hagytam abba. Átmentem Prágán, ahol kaptam 90 koronát buszjegyre, attól aki odavitt, aztán - minden tiltakozásom ellenére - 50 eurót a norvég pártól, majd finom, paradicsomos lencselevest, a hostomtól, amikor ideértem.
 
A Dánia északi részén fekvő Aalborg az első álomásom, ahol egy hihetetlen családnál lakok. Az anyuka 60 éves, nagyon nyitott, és egyfolytában pörög. A hat gyerekből kettő lakik itt, akik hasonló módon, tudnak élni, és szinte mindegyik elég tehetséges valamiben, legyen az egy programozó lány, vagy a festő húga.
 

Egy aalborgi templom. Vagy kettő?
Egy aalborgi templom. Vagy kettő?
Tegnap este Annal, az anyukával elmentünk kukázni, nem lehetett róla lebeszélni, hogy megmutassa  a környék szemeteseit.
Ma pedig délelőtt kölcsönkértem egy biciklit, és miután a tegnapi esőben semmit se lehetett csinálni, ma végre körülnéztem a városban, és a környékén. Fotóztam évszázados, viking temetkezési helyet (név szerint Lindholm Høje), kőkörök tömegét, hangulatos utcácskákat a városban, és erőművet a várost kettészelő fjord túlpartján.
 
Este találkoztam egy helyi lánnyal, akivel a neten ismertük meg egymást, amikor szállást kerestem. ELég érdekes beszélgetésünk volt vele, mert azon túl, hogy ő is járt Kínában, még a nyelvet is egész jól ismeri, amit azonban most angolra váltottunk. Közben Koppenhágában is találtam szállást valakinél, aki meg Mongóliában volt egy ideig, majd este, mikor már minden bolt zárva volt, elmentem elintézni a bevsárlást. Reggelire müzlit ettem, banánal, áfonyával és ananásszal, míg este barna szotyolás zsömle volt a menü füstölt lazaccal és rákkal (itt jöttem rá, hogy a salátát is el kellett volna hozni), utána puding és tejszelet. Mindezt a kukából szedtem össze, egyetlenegy helyről, teljesen ingyen. Mindhárom bankkártyám otthon van, dán koronám pedig semennyi, de mégis jól érzem magam és nem hiányzik semmi. Eddig még semmire se költöttem pénzt, azt a prágai metrózást kivéve, amire viszont más adott cseh koronát.


Aalborgi horgász hátrahagyott zsákmánya.
Aalborgi horgász hátrahagyott zsákmánya.
Aki azt hiszi, hogy ez mások lehúzása, és egy szóval is többet kérnék, annál, hogy elvigyenek egy darabon, vagy adjanak szállást, az inkább próbálja ki a dolgot maga.
Újra érdekes emberekkel találkozok, akik olyan helyeket mutatnak meg, ahová magamtól nem jutnék el. Ma beállt mellém egy kocsi, mikor éppen a második konténert nyitottam fel, és azonnal elindult a beszélgetés, és az osztozkodás egy jó kedélyű csajjal, aki szintén kukázni ment.
 

Hangulatos belső udvar a dániai Aalborgban.
Hangulatos belső udvar a dániai Aalborgban.

Turisták a dániai Aalborg egyik terének érdees díszítőelemein.
Turisták a dániai Aalborg egyik terének érdees díszítőelemein.

 
Aalborgi látkép, Dánia.
Aalborgi látkép, Dánia.


Sirályok lakomája. Dánia, Aalborg.
Sirályok lakomája. Dánia, Aalborg.

1 megjegyzés: