2013. február 8., péntek

Sikerek, es viccesre sikerult torenetek

     Mivel mostanaban elegge megnott az erdeklodes a belgiumi tortenesek irant, most megprobalok irni egy kicsit. Mondanom se kell, nem azert nem irok, mert olyan pokolian unalmas itt, hogy nincs mirpl, hanem azert, mert tul sok dologrol kellene, hogy irjak, azonban mindezek mellett a blogolasra nem sok idom jut. Remelem, ez igy is marad.
     Na de mielott belevagnek, szeretnem elorebocsatani, hogy durvan egy oram van csak, es az egyetem geptermeben ulok, ahol a billentyuzet tok mas, mint otthon, igy a gepeles se tul gyors, vagy tul pontos.
     Szoval a kedd reggelem alapvetoen azzal kezdodott, hogy itt vagyok, tok ures a haz, es fogalmam sincs mit csinaljak. Persz ez egeszen addig tartott, amig megneztem, hogy miket kel elinteznzm itt erkezeskor. Mit nem... Es akkor meg a mongoliai reszkepzes papirjairol nem is beszeltunk...
Szoval elso korben a suliban kell regisztralni, ekkor kqpok diakigazolvanyt, es igy lehet tovabblepni. A kovetkezo regisztraciot a varosnal kell megtenni, mivel sokaig leszek itt, es ez meg a munkakereseshez is kell. Szoval az elozo este felfedezett Lidl alapos kifosztasa utanbe is setaltan az UFO nevre hallgato epuletbe, hogy regisztraljam magam, ott azonban soha senki sem hallott meg rolam, hivatalosan itt se voltam, kb. 10 perccel ezelottig.
Telefonalas, eretlenkedes es ertekezes: menjek el a bolcseszkarra (helyi nyelvhasznalatban ez szamomra csak faculty, leanykori neven Faculty of Arts and Philosophy). Most is itt ulok egyebkent, es meg fogok is eleg sokat, tehat tessek fejben tartani.
Visszaterve az ugyintezesre, sikerult idetalalnom, ami nagy szo, mivel ez volt az elso alkalom, hogy nem tevedtem el a varosban. Mas kerdes, hogy a ket epulet legfeljebb 5 percre van egymastol, igy nagy erofeszitest nem igenyelt a tajekozodas. Az irodai dolgozok valahogy mindig nagyon rendesek, vagy csak nekem van szerencsem. Persze a futoszalagon mukodo egysegek ez alol kivetelt kepeznek. A lenyeg mindenesetre az, hogy megismertem egy csomo embert, anibol hatranyom biztos nem fog szarmazni. Mostanra sikerult megszereznem minden szukseges papirt a regisztraciohoz, aminek a nem tul rovid es nem is sokkal egyszerubb folyamatanak leirasar most inkabb melloznem. Nem azert, mert unalmas lenne olvasni - aki mindent tudni akar rolam, az szenvedjen :D -, hanem azert mert en kapnek tole inhuvelygyulladast, es az orvos draga itt, tegnap elmondtak...
Az ugyintezes teren meg azt meg kell emlitenem, hogy piszkaltam sokat az otthoniakat a Kinai Tanszeken, szoval ha netan erre tevednek, koszonom nekik is a gyors reagalast.
A rohanos hianypotlas oka a kovetkezo volt: nemi felreertes reszemrol, amikor ugy gondoltam, hogy az Erasmust megnyerve mar nem kell kulon jelentkeznem az egyetemre, a masik hiba, pedig egw elgepelt imelcim volt. Az enyem... Elkuldtek nekem (illetve csak akartak), hogy pontosan mit kell csinalnom, de a cimem elso karaktere kimaradt, ezert nem kqptzm meg a levelet.
A kovetkezo vicces lepes, miutan regisztralok, a varosi regisztracio lesz, itt ugyanis a rendorsegnek kell majd ellenoriznie a cimemet, ami nem tudom, hogy fog zajlani.
     A kovetkezo temara ugorva. meg mindig kedden tortent, hogy este Eszterekkel, es egy nemet lannyal negyesben elmentunk bulizni. Mivel meg nincs tanitas, es a kolikba is csak szerdan lehetett bekoltozni ejfel fele kb. 5 ember volt a szorqkozohelyek atlagos kihasznaltsaga, szoval elef sokat vegigjartunk, de tobbnyire egybol ki is fordultunk. Anugy a suli melletti utcan egymast erik a klubok, a szo legszorosabb ertelmeben. Vegul 3 helyen alltunk meg, az elsoben 1€ volt a tekila (csakazertseiromlerendesen), igy ebbol negy kor el is fogyott. Mindenkire jutott egy. Ezutan egy felejtheto helyre mentunk, ahol mar kezdett beindulni a parti, de vegul a Deca Dance-ben kotottunk ki, mivel Sara (vagy Sarah...?) kozolte, h bejonnek nelki a fekete pasik. Olyan sokaig nem is tartott neki osszszedni egyet. Hogy azota mi van veluk azt nem tudom, de elso ranezesre, meg par szo beszelgetes alapjan egeszen jo valasztas volt.
Mellesleg ha ebbol meg nem derult volna ki, ez egy fekete klub volt, nem feltetlen a legjobb zenevel, de aznap este ketsegtelenul a legjobb hangulattal. 5 orara sikerult is hazaernem, enyhen ronggya azva.
     Az idojaras legjobban az angolra hasonlit, azzal a nem elhanyagolhato kulonbseggel, hogy amig ott csak lassan szital az eso, addig itt fel perc is eleg arra, hogy facsarni lehessen az emberbol a vizet.
    A szobat tekintve kezdem megszokni, bar a tarsasag azert tovabbra is hianycikk. A puffot a terdmagassagban levo ablak ele raktan, igy a laptoppal az olemben ez a meret pont idealis.
Szinten kedden tortent, hogy a Lidlben vasarolt egy kaloz. Noya biztos imadta volna, bar ketlem, hogy London utan neki lehet meg barmi ujat nutatni, a kaloz mindenesetre minden ketseget kizaroan  ott volt,kalappal es egyeb tartozekokkel egyutt. Ezek utan a sorban a kovetkezo kerdes fogalmazodott meg bennem: ti is lattatok a kalozt? Szolt mindez a mogottem allo magyar parhoz, vagyis Davidekhoz szol, akik a kozelben laknak mar par eve, de magwarbol eddig nem sokat lattzk, foleg nem ennyit, es foleg nem a tengeri valtozatot, ugyanis a kaloz is magyar volt.
     Na es akkor most a mar sokat emlegetett hiany, vagyis a tarsasag, merthogy mar kevesbe hianyos ez a fejezet. Tegnap, es ma van az Erasmus Welcome Day, amitol eleg sokat vartam, ami az ismerkedest illeti. Ide mar viszonylag siman eltalaltam, es ez az egyik oka, amiert jobban erzem magam: tudom hol vagyok es mar kevesbe idegen a varos. (Mondjuk a mobilomat meg mindig nem tudtam sehol sem fuggetlenittetni, igy belga szamom sincsen.) Na szoval ket nem tul erdekes lany utan, a sorban elottam uldogelo, lathatoan maganyos,de a nevtablajabol megallapithatoan bolcsesz (nem sokan vagyunk) lanyra sikerult a szivbajt hoznom, es itt indultak el a dolgok. Estere (csutortokrol van szo) mar legalabb 8-an ultunk az egyik koli 3. emeleti konyhajaban.
Hyo-Jin-nel elegge egymasra talaltunk, angol tudast, meg mindenfelet tekintve, szoval lehet, hogy a vegere meg koreaiul is megtanulok. :D O volt tehat a megszolitott bolcsesz lany, akivel egyutt fogunk jarni History of China-ra, ami az egyetlen angol nyelvu oram lesz.
A nap nagy resze eligazitassal telt, amibol sokminden nem volt mar uj, de azert eleg hasznos volt.
Miutan ennek vege lett mar harman mentunk tovabb, mert ido kozben csatlakozott Ali, a torok srac, akit az elso 10 percben keptelen voltam megerteni. Kajalas elott, meg osszefutottam egy magyar lannyal, aki rajtam kivul meg egy magyart se latott itt (bezzeg en vonzom oket), de ezt az elsot se volt egyszeru felismernie. En ekkorra mar leszedtem a nevtablamat, de ot meg leleplezte a sajatja. A pontos beszelgetesre nem emlekszem mar, de eppen Hyo-Jin-nel ultunk egy padon mikor az eltes pulcsimra mutatva megszolalt mellettunk valaki, hogy van egy ilyen egyetem. Igen, tudom. De van az o orszagaban egy ilyen nevu suli. Oke, tudok rola, en is ott tanulok. Aztan par hasonlo mondat utan, vegul megkerdeztem magyarul, hogy most nem hiszi-e el nekem, amire aztan vegkepp meglepodott szegeny. Egyebkent aranyos volt, de tul sokat nem beszelgettunk. Amennyit igen, az eleg vicces volt, mert miutan rajott, hogy ertem a nyelvet, nem nagyon tudott tole elszakadni, en viszont nem akartam magyarul beszelni, foleg Hyo-Jin-re valo tekintettel.
Az este hatra hirdetett vacsorara mar sokan gyultunk ossze, tobbek kozott 3 szlovak, lengyel, holland, gorog, torok, koreai, mag en, a magyarok kepviseleteben.
A lenyeg az, hogy a sulinak van egy etterme, ami eleg olcso (3-4€ egy foetel, mindennel egyutt), valasztni pedig a bejaratnal kirzkott, lefoliazott kajak kozul lehet. Eleg kreativan lett megoldva tehat az etlap, de nagyon tetszett.
Ezutan kovetkezett a koli konyhaja, ahol meg par orat eltoltottunk, majd 10 utan mindeni elment aludni. Az en utam, most is mint mindig a bevasarlo utcan, majd a hatalmas templomok, valamint a var alatt vezetett. Itt olyan hazamennem, mintha a Vaci utca, Andrassy ut, Hosok tere, stb utvonal lenne, a negyedere suritve, es megszorozva harommal.
Ma meg sok erdekes nem tortent, de ami fog, azt majd leirom egy kovetkezo bejegyzesbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése